Plannetjestijd
Waarom?
bevordering werkhouding/zelfsturing
structuur brengen in denken, werken, handelen, zijn
Hoe?
denkstappen worden stapsgewijs verwoord
Stappen:
1 Wat moet ik doen?
2 Hoe kan ik het doen?
3 Gebruik ik mijn plan?
4 Hoe heb ik het gedaan?
Stap 1 plannetjestijd: Wat wil ik doen?
Waarom?
bevordering werkhouding/zelfsturing
structuur brengen in denken, werken, handelen, zijn
Hoe?
denkstappen worden stapsgewijs verwoord
Stappen:
1 Wat moet ik doen?
2 Hoe kan ik het doen?
3 Gebruik ik mijn plan?
4 Hoe heb ik het gedaan?
Stap 1 plannetjestijd: Wat wil ik doen?
Tijdens stap 2 en 3 gaan de kinderen hun plan uitwerken met of zonder hulp. Bij stap 4 wordt het werk of spel met of zonder hulp geëvalueerd.
Stap 5 in onze klas: we tonen elkaar wat we gemaakt hebben en vertellen hoe we ertoe gekomen zjn.
Hiep hiep hoera!
Fiene is 5 jaar!
Leerrijke spelletjes spelen op de nieuwe I-pads
Ganzenbord
Rijmspelletjes
Reacties
Een reactie posten